Mrkváč


Mrkváč byl již od mého prvního ochutnání můj nejoblíbenější dort. Byla to láska na první chuťovou buňku.
Než jsem přešla na rostlinnou stravu, dělala jsem ho opravdu často. Pamatuji si, že jsem ho jeden čas dělala i 2 krát do týdne, protože zmizel hrozně rychle, a zároveň se mi nikdy nepřejedl. 
Na rostlinné stravě jsem bohužel nikdy neudělala dokonalou repliku. Vždy tomu něco chybělo, a tou složkou byly vyšlehané bílky. Ačkoli jsem mohla použít vodu z cizrny, raději jsem se do tohoto kroku, ze soucitu pro mé zažívání, nikdy nepustila.
Proto, jakmile jsem znovu začala zařazovat mléčné výrobky a vejce, jsem se pustila do mého milovaného mrkváče. Tento je vláčnější, než na který jsem zvyklá, ale na chuti mu to rozhodně neubere. Je ideální do podzimních dnů, kdy atmosféra mrkví a dýně všude dýchá a dýňové koření je sehnání kdekoli.



Korpus
80g ovesných vloček
80g vanilkového proteinu
120g bílků (4ks)
200g jablko
400g mrkev
prášek do pečiva
vanilkové aroma

Krém
odtučněný tvaroh
 toffee flavdrops 

15g vlašských ořechů na dozdobení


Rozmixujeme vločky na mouku, nastrouháme mrkvičky s jablíčkem a smícháme se všemi sypkými ingrediencemi (vločky, protein, prášek do pečiva, skořice).
Bílky oddělíme od žloutků (nevyhazujeme! Použijeme do omelety, zapečené zeleniny,...) a společně s vanilkovým aroma či extraktem vyšleháme do tuha.
Přimícháme opatrně ke směsi, pozor ať bílky nerozmícháme, poté by nesplnily účel a korpus by nebyl nadýchaný!

Pečeme zhruba 45 minutek na 160-180°C.

Po vypečení necháme pár hodin vychladnout.
Korpus rozřízneme, namažeme půlkou tvarohového krému a druhou půlkou dozdobíme vrchní část.

Dáme do chladu na pár hodinek ztuhnout.


Celý dort:                1/6
   1189 Kcal                199 kcal
  123g B                   20,5g B
  133g S                   22g S
  22g T                    3,6g T
  31g V                    5g V







*Pokud chcete recept trochu vytunit, obměnit nebo přidat na kalorické hodnotě, doporučuji do těsta přidat rozinky či nějaké ořechy.
** Vločky lze nahradit bezlekovou varinatou, či moukou
*** Protein lze nahradit moukou + přidáním 2 bílků (kalorické hodnoty a makroživiny se budou ale lišit!)