Skoro míša dort




Tento dortík vznikl úplnou náhodou. Přemáhala mě mlsná, chuť něco tvořit a alespoň na hodinku vypout od zkouškového. Proto, když jsem otevřela dveře od spíže a vykoukla na mě plechovka cizrny, vzpomněla jsem si okamžitě na dortík, který jsem dělala před lety. A samozřejmě, že se mi okamžitě sběhly sliny jen při pomyšlení na čokoládový dortík s nějakým pěkně našlehaným krémem.
Naštěstí jsem měla doma všechny ingredience, velice se mi i hodilo, že konečně použiju jablečné pyré, které mi v lednici strašilo už pěknou dobu a já ho chtěla konečně někam vyzkoušet a otestovat jak moc dobře nahradí olej v těstě. Nahradí perfektně!
S výsledkem jsme byli doma velice spokojeni, proto vřele doporučuji vyzkoušet.
Jako poslední dobou je u mých receptů zvykem, pod receptem najdete i výživové složení, takže si dortík můžete hezky započítat do příjmu. Je plný bílkovin, prospěšných sacharidů ale téměř bez tuků = vyloženě si žádá o hezkou vrstvu ořechového máslíčka při podávání.
:)

Korpus
400g cizrny
200g jablečného pyré DM
60g vegan blend MP protein
28g kakaa
4 žloutky
4 bílky 
prášek do pečiva
toffee flavdrops
220ml hrnek vody

Krém
250 odtučněný tvaroh
150g skyr odtučněný řecký jogurt
toffee flavdrops



Proplachnutou cizrnu rozmixovat se žloutky pyré a vodou.
Přimíchat protein, kakao, PDP, znovu promixovat, případně dosladit.
POMALU vmíchat bílky vyšlehané do tuhého sněhu, který se v misce nehne.
Nalít do vymazané formy olejem, uhladit do hezkého tvaru. aby korpus poté nebyl vyboulený.

Péct 180°C na hodinu. Hotový je jakmile se nelepí na špejli.
Alespoň hodinu nechat vychladnout, nejlépe venku či v lednici.

Rozříznout na půl a nanést krém 
Tvaroh a řecký jogurt smíchat s flavdrops (sladidlem dle chuti)
nejlépe nechat odležet zatímco se chladí korpus, než se potře.





Hodnoty na 1/8
🍴188kcal                                         / 1450kcal
🍴B 18.3g                                           / 141g B
🍴S 16.3                                             / 125g S
🍴T 4.4                                                 / 34g T